Könyvek, csak mindenkinek

2016. november 28. 13:09 - KatonaDia

“Kritikus” Hétfő - Avagy J. Goldenlane - Pokoli Balhé

J. Goldenlane - Pokoli Balhé

covers_1511.jpg

Ha már megcsináltam az Isteni Balhét, gondoltam a Pokoli Balhé is tálcára kerül.

Mivel amikor én először találkoztam az írónővel (mármint a könyveivel), se a boltokban, se a netes könyvrendelős oldalakon nem volt már egy darab sem a könyveiből. Majd minden könyveladással foglalkozó oldallal felvettem a kapcsolatot, ahol valaha is árulták a könyveit, hátha valahol lesz újra árusítás belőle, de kb 1 évet kellett várni, míg az egyik helyen ez megtörtént. Addigra már többször kivettem a könyvtárból, de szerettem volna saját példányt. A Delta Vision kiadónál viszont szerencsére a régebbi könyveket is kiadják újra, más borítóval, de ugyebár a tartalom a lényeg. Az új kiadásokból szépen be is tároztam, már a szakácskönyvet is megszereztem (ez persze a régi kiadás). Már csak négy könyve van, ami még nincs meg a polcomon, a Papírtigris, a novellás kötete, a Csillagfény, és a most decemberben kiadásra kerülő Csillagok Szikrái I, II.

Ezt csak azért böktem ide be, mert arra gondoltam, beszúrok egy-egy új borító képet az Isteni Balhéról, és a Pokoli Balhéról, még az ismertető előtt:

covers_396833.jpgcovers_396835.jpg

… majd miután legyőzték a sárkányt, összeházasodtak, és boldogan éltek, amíg meg nem haltak. A bonyodalmak csak ezután jöttek.

Mert kihez is tartozik az a lovas, páncélos, baromira nagy pallost forgató kísértet, aki rettegésben tartja a környéket? Nyilvánvalóan Q al Aquim az, Wareen várának ura, akit féltestvére orvul meggyilkolt. E tényt mindössze felesége, Thani vitatja, aki miután botrányt csap a saját temetésén, nekilát, hogy megfejtse a titkot, és mellesleg közben várat foglal, házasodik, titokzatos aranymedálokat gyűjt, kísértetet idéz, párszor még meghal, és végül persze megoldja a rejtélyt.

Az Isteni Balhé hősei, a rettenthetetlen lovag Q al Aquim, és immár a „várúrnő” koránt sem egyszerű szerepében csetlő-botló Thani ismét kitesznek magukért, hát reszkessen, aki szembe mer szállni velük!

 

 

A történet mondhatni, ott folytatódik, ahol az első abbamaradt. Itt már túl vannak a házasodáson, és mint a fülszöveg is mondja, boldogan élnek, amíg Q lovagot meg nem mérgezik, és Thani úrnő szív fájdalmában férje után nem hal. Bár Thani ezzel vitatkozik, mikor feltűnik saját temetésén, és Q lovag sem annyira nagyon halott.

A történet mesélés az első részben megszokottként folytatódik, felváltva mesélik el az eseményeket. Mivel a történet nagy részében külön utakon járnak és próbálják kideríteni mi, miért, és hogyan történt, ki az, aki éjszakánként az embereket öldösi, így nem annyira gyakori, hogy ugyanazt kell kétszer is elolvasni, mint az első részben. Jobban kitűnik Thani talpraesettsége is.

De nem kell félni, mert van még könyve bőven és jönnek ki az újabb és újabbak is.

 

Elvégre tudjátok, jó írókból, jó könyvekből sosem elég.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvessarok.blog.hu/api/trackback/id/tr8012006026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Könyvek, csak mindenkinek
süti beállítások módosítása